Slogan reklamowy

 



 

 


   

Historia haseł reklamowych

   Mówiąc o historii haseł (sloganów) reklamowych musimy wspomnieć najpierw o historii samej reklamy, której składową są właśnie omawiane przez nas hasła. Bez reklam bowiem same hasła nie miały by takiej siły przekazu- dzisiejsza reklama jest przecież w większości przypadków przedstawieniem czy nawet wytłumaczeniem znaczenia takiego hasła reklamowego. Zasadniczo historię reklamy można podzielić na trzy etapy.

Pierwszym z nich była era przedmarketingowa, która trwała mniej więcej od Starożytności (w której pojawiły się już pierwsze formy reklamy) aż do osiemnastego wieku. W trakcie tego okresu istniała już wśród sprzedawców świadomość, iż jeśli chcą sprzedawać swoje wyroby, to muszą je w jakiś sposób reklamować- nie były jednak jeszcze wtedy znane i używane żadne techniki służące reklamie. Reklamowano głównie poprzez powiadamianie krzykiem o sprzedawanych produktach.

Drugim etapem była era informacji masowej. W trakcie tego okresu, który trwał mniej więcej do połowy dwudziestego wieku, rozwinęła się produkcja masowa. Dostrzeżono również konieczność dotarcia z reklamą do jak największej grupy odbiorców- narodziła się reklama masowa. Pojawiły się wtedy pierwsze ulotki, plakaty i afisze, które zawierały hasła reklamujące różnorodne produkty czy miejsca.

Ostatni etap to era badań- etap, w których zaczęto interesować się badaniem indywidualnych i grupowych predyspozycji konsumentów, by móc kierować do nich odpowiednie hasła reklamowe, które zwiększą zainteresowanie odbiorców oferowanym przez firmę produktem. Do reklamy zaczęto wykorzystywać radio, telewizję i wszelkie inne media, za pośrednictwem których można było przekazywać szerszym masom komunikaty reklamowe. Ten etap trwa do dnia dzisiejszego- każda firma pragnie stworzyć doskonałą kampanię reklamową. Stąd też tak duży nacisk kładziony jest na dobór nowoczesnych technik przekazu oraz treści (w tym również sloganów reklamowych), które w jak najlepszy sposób mają pomagać osiągnąć założony przez przedsiębiorstwo cel w postaci zwiększonej sprzedaży.
 

   
 
     
 

 

 
     
 
 
   Poczytaj dodatkowe ciekawe informacje nt haseł reklamowych:
 
      .  Co to jest slogan reklamowy/ hasło reklamowe? Przez kogo jest wykorzystywane? W jakim celu?
 
      .  Historia haseł reklamowych.
 
      .  Jakie powinno być dobre hasło reklamowe dla firmy?
 
      .  Jakie powinno być dobre hasło reklamowe dla serwisu / strony internetowej?
 
      .  Najpopularniejsze hasła reklamowe w Polsce.
 
      .  Najpopularniejsze hasła reklamowe na świecie.
 
 
     
 

Serwis sloganreklamowy.pl - jest wystawiony na sprzedaż, kliknij tutaj aby poznać szczegóły.

 
 

(c) 2008 by slogan-reklamowy.pl - Najlepsze, ciekawe hasła i slogany reklamowe, dobre dla firm i serwisów internetowych.